ga naar YouSure.nl

Het Coronavirus en You Sure

Zoals vele andere organisaties, heeft You Sure ook de nodige maatregelen genomen, op advies van het RIVM en de overheid, om de effecten van het Coronavirus op u als klant en onze medewerkers te minimaliseren. Lees hier de laatste stand van zaken wat betreft onze Coronavirus-maatregelen.

Heeft u een algemene verzekeringsvraag wat betreft het Coronavirus? Het Verbond van Verzekeraars heeft een uitgebreide lijst met vragen en antwoorden. Klik hier om naar hun FAQ te gaan.

Volg deze links om snel te navigeren:

Vestigingen

Onze vestigingen zijn ondertussen weer open. De RegioBank-balies hebben echter op sommige locaties nog beperkte openingstijden. U wordt het snelst geholpen door eerst telefonisch een afspraak te maken. Verder roepen wij u op om alleen nog maar langs te komen als het echt noodzakelijk is en onze openingstijden goed in de gaten te blijven houden (dat kan hier of via Facebook).

Mocht u langskomen, dan schudden wij u natuurlijk niet de hand en houden wij gepaste afstand. Ook gebruiken wij schermen om de veiligheid nog verder te waarborgen, vragen wij mensen wanneer nodig hun handen schoon te maken en maken wij zelf extra vaak schoon. Uw gezondheid als klant, alsmede de veiligheid van onze medewerkers, zijn het belangrijkste.

 

Uw geduld

Sinds maandag 16 maart vragen wij onze medewerkers om zo veel mogelijk vanuit huis te werken. Dit betekent dat onze dienstverlening beschikbaar blijft.

Het kan wel zijn dat u enige hinder ondervindt vanwege onze keuze tot thuiswerken. U kunt bijvoorbeeld één van onze collega’s te spreken krijgen die op zijn kinderen aan het passen is. Wij hopen op uw begrip voor eventuele ongewone achtergrond geluiden of een verminderde kwaliteit van de telefoonverbinding.

Door het thuiswerken en het feit dat sommige van onze medewerkers niet kunnen werken, raden wij u aan om zo veel mogelijk gebruik te maken van e-mail of de chat-functie rechtsonder aan deze pagina. Vergeet ook uw KlantenPortal niet. Hier kunt u zelf uw gegevens aanpassen, uw polissen inzien en schades melden. Wij danken u bij voorbaat voor uw hulp om onze telefonische bereikbaarheid beschikbaar te houden voor de meest urgente contacten.

Uw verzekeringen, hypotheken en financieringen

You Sure is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van achterliggende verzekeraars. Hierdoor kunnen, vanwege een lagere bezetting bij verzekeraars, onze processen iets langer duren dan u van ons gewend bent. Wij doen er echter alles aan om u de service te verlenen die u van ons mag verwachten.

Bent u een huis aan het kopen of zoekt u een nieuwe hypotheek? Wij begrijpen dat dit een extra stressvolle tijd is. Onze hypotheekadviseurs kunnen alle processen online afhandelen en staan graag voor u klaar.

Denkt u een lening nodig te hebben om de komende maanden door te komen? Luister goed naar de overheid en volg hun advies; zij zullen zo veel mogelijk mensen proberen te helpen. Mocht deze hulp te langzaam komen of wilt u bijvoorbeeld uw huis verbouwen, dan kunt u natuurlijk nog steeds met onze kredietadviseurs contact opnemen; ook zij werken online.

Speciaal voor onze zakelijke klanten

Helaas zijn er veel ondernemers die zwaar weer tegemoet gaan vanwege alle maatregelen die getroffen worden. Wij begrijpen dat dit een moeilijke tijd voor u als zakelijke klant kan zijn en vragen dan ook om tijdig aan de bel te trekken als er betalingsachterstanden (dreigen te) ontstaan. Samen met u en de verzekeraars proberen we dan een oplossing te zoeken.

Waar kan ik het snelste geholpen worden?

Als uw bedrijf hard getroffen is door het Coronavirus, of als u verwacht dat dit kan gaan gebeuren, wilt u natuurlijk weten waar u terecht kunt. Hoewel wij als uw intermediair u graag bij alles willen helpen, zijn er andere dienstverleners die ook voor u klaarstaan.

Wij adviseren om de volgende volgorde aan te houden bij het zoeken van hulp voor uw onderneming:

  1. Uw eerste aanspreekpunt is de overheid. Onze regering heeft verscheidene noodmaatregelen klaarstaan, zoals een Corona-noodfonds en werktijdverkorting, om banen en inkomens zo veel mogelijk te beschermen. Ga naar Rijksoverheid.nl of uw gemeente om erachter te komen hoe zij u kunnen helpen.
  2. De Belastingdienst staat ook voor u klaar. U kunt gemakkelijk uitstel op betalingen aanvragen. Daarnaast hebben ze de invorderingsrente en belastingrente naar 0,01% verlaagd.
  3. Banken willen graag in deze crisis een onderdeel van de oplossing zijn. Zij kunnen u, net zoals uw gemeente, helpen met leningen, maar vooral ook in overleg (mogelijk) uitstel geven op uw huidige leningen of hypotheek.
  4. Heeft u specifieke hulp nodig voor uw verzekeringen of andere financiële producten die via You Sure lopen? Dan kunt u uiteraard direct bij ons aankloppen, digitaal, telefonisch of via uw persoonlijke adviseur. Wij hebben dan misschien niet dezelfde mogelijkheden als de overheid of de banken, maar wij helpen u graag waar wij kunnen met persoonlijk advies over al uw financiële vragen. Uw adviseur staat zoals gewoonlijk voor u klaar.